۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۳۹۵۱
سرلشکر رحیم صفوی:

آمریکایی ها از انتقام ایران وحشت زده هستند | متجاوز را پشیمان می کنیم

آمریکایی ها از انتقام ایران وحشت زده هستند | متجاوز را پشیمان می کنیم
مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: جبهه مقاومت اسلامی با عکس العمل قاطع از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و عمان اقدام خواهند کرد و آمریکا باید منتظر قصاص نیروهای مقاومت باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستاور و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به پیام های تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی گفت: دو فراکسیون اصلی پارلمان عراق و بخشی از نمایندگان مستقل با رأی بالایی دولت عراق را موظف کردند که آمریکایی ها را از عراق اخراج کنند.

وی افزود: آمریکایی ها تلاش کردند با تماس با برخی از گروه های عراقی اجازه ندهند پارلمان این تصمیم را بگیرد، تصمیم امروز تصمیم بزرگی است که برای آمریکا غیرقابل پیش بینی بود، هرکسی که در آینده نخست وزیر شود موظف است که مصوبه پارلمان را اجرایی کند، با تصویب این قانون حضور آمریکایی ها در عراق غیر مشروع است.

سردار رحیم صفوی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله اظهار داشت: مغزهای معیوب ترامپ و مشاورانش از یک راهبرد غلط و احمقانه برخوردار و از درک و فهم شهادت در فرهنگ اسلامی بی خبر است، کارکرد خون شهدای مظلوم همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، تأثیرات آن بر افکار عمومی مردم منطقه و خوانخواهی مقاومت و خشم و نفرت آن ها و مصمم تر شدن برای مقابله و انتقام برای آمریکا قابل تحلیل نیست.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به شدت از شکست هایی که تا کنون خورده اند ناراحت هستند اما نمی دانند بعد از این عملیات تروریستی ناجوانمردانه شکست های بیشتری خواهد خورد و مجبور به ترک منطقه می شوند، این شهادت ها گور آمریکایی ها در منطقه عمیق تر کرد و آمریکا مجبور به فرار از منطقه است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که اولین اثر خون شهیدان اخراج آمریکایی ها از عراق است، ابراز داشت: پیش بینی اتفاقات آینده منطقه مشکل و پیچیده است اما گروه های مقاومت مختلف از لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و نقاط دیگر تحت تأثیر این شهادت ها عکس العمل نشان خواهند داد و حتی در آمریکا موج اعتراض به وجود آمده و مسؤولان آمریکایی دچار اختلاف شده اند.

وی عنوان کرد: عملیات تروریستی آمریکا با هیچ فرهنگی سازگار نیست، ترامپ می گوید می خواستند علیه ما کاری را انجام دهند در حالی که آقای عادل عبدالمهدی اعلام کرد که حضور سردار سلیمانی با دعوت رسمی بوده است، جبهه مقاومت اسلامی با عکس العمل قاطع و شدیدی از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و عمان اقدام خواهند کرد و آمریکا باید منتظر قصاص نیروهای مقاومت باشند.

سرلشکر رحیم صفوی خاطرنشان کرد: بی شخصیت ترین، بی عقل ترین، جاهل ترین و نامتعادل ترین فردی که می توان تصور کرد ترامپ است که عقل و فهم سیاسی و امنیتی ندارد، ترامپ اهل سیاست نیست و تنها پول را می شناسد، آمریکایی ها اشتباه احمقانه ای را مرتکب شدند و شهادت مظلومانه اخیر پس لرزه های بزرگی را علیه آمریکا خواهد داشت.

وی با اشاره به واسطه فرستادن آمریکایی ها اضافه کرد: یکی از مسؤولان آمریکا از ترامپ سؤال کرده بود اگر وزیر دفاع شما را می کشتند شما چه عکس العملی نشان می دادید؟ پاسخ ایران مشروع و در چارچوب قوانین بین الملل است،.

سردار رحیم صفوی با بیان این که ترامپ و آمریکایی ها به خوبی ضعف های خود را در منطقه می دانند، گفت: آمریکایی ها منافع زیادی دارند و می دانند که بسیار آسیب پذیر هستند و از قدرت نظامی و امنیتی ایران آگاهی دارند؛ آمریکایی ها ما را در جاهای مختلف امتحان کردند و دیدند که چگونه با متجاوزان برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به مجاهدات شهید ابومهدی المهندس افزود: ایشان از بنیانگذاران لشکر بدر بود و با وجود این که مسؤول مهندسی بود در خط مقدم با رژیم بعث می جنگید، شهید ابومهدی از  بنیانگذاران حشدالشعبی عراق و فرمانده ای متفکر و راهبردی بود، سرداران سلیمانی و المهندس فرماندهان راهبردی بودند و در اوج انسانیت قرار داشتند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که در استراتژی نظامی ایران تهاجم اولیه وجود ندارد اما با هر کسی که بخواهد منافع ایران را تهدید و تجاوز کند برخورد قاطع می کنیم، اظهار داشت: ما تمام تحرکات آمریکایی ها و داعشی ها را در منطقه رصد می کنیم و از جزئیات با خبر هستیم.

وی ادامه داد: ترامپ امنیت منطقه را اقتصادی کرده و با گروه هایی که خودشان ایجاد کردند تحت الشعاع قرار داده تا تأمین امنیت تصنعی کند.

سرلشکر رحیم صفوی حاج قاسم سلیمانی را شجاع، زیرک، باهوش و اسراتژیت نظامی و سیاسی دانست و ابراز داشت:  ایشان فرمانده بود اما با شجاعت در خط مقدم مبارزه حاضر می شد، سردار سلیمانی شخصیتی جامع و انسانی کامل بود، قاسم سلیمانی مردمدار و انسانی جهادی و انقلابی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت سازی می کرد.

وی با اشاره به سفرهای مداوم سردار سلیمانی به اصفهان خاطرنشان کرد: ایشان هر ماه سر قبر شهیدان کاظمی و خرازی می رفت و ارتباط روحی و عاطفی بین حاج احمد کاظمی و حاج قاسم سلیمانی وجود داشت، همیشه حاج قاسم آروز می کرد که به دوستان شهیدش از جمله حاج احمد کاظمی برسد و در نهایت به آرزوی خود رسید.

محمد قمین
ارسال نظرات